torsdag 22 mars 2012

FML.

Medans alla andra i världen, känns det som, är bra på matte i skolan så kämpar jag på trots min usla förmåga att intressera mig för något som tvingar mig att tänka till riktigt ordentligt.

Ikväll har jag pluggat till studenten i matematik med Mathilda och geniet Måns. Det var ingen lätt match för ett trött huvud, men tack vare några pauser innehållande en radiostyrd bil, så kunde vi sitta där i tre timmar.

Med mig i dåligtmattehuvud-klubben har jag ju faktiskt alltid haft Mathilda. Men ikväll hände någonting! medans Måns förklarade om tangenter, derivata och hit och dit, så såg jag i min ögonvrå hur Mathilda klarade uppgift efter uppgift. "Shit!" tänkte jag. Vad gör man nu då, när den enda vännen i min umgängeskrets som har varit lika dålig på matte som mig, helt plötsligt blir bra?!

Where did I go wrong?
Alltså snälla nån ge mig ett A imorgon!!!

Inga kommentarer: