tisdag 27 oktober 2009

Vad händer när man bara inte kan vara glad längre?

För det brukar jag ju vara, ganska ofta till och med.

Men vad gör man när liksom inget piggar upp en?
Åh, jag vill bara springa iväg från allt. Hemifrån, bort från skolan, bort från allt ansvar och allt som betyder någonting. Allt blev helt enkelt för jobbigt, för plötsligt, och jag bara orkar inte ta hand om allt.

Idag orkar jag inte vara jag. 
Idag vill jag bara ligga i sängen.
Idag vill jag bara inte bry mig.

Men det går ju inte, och det vet vi alla.
Jag har en verklighet att ta tag i, en verklighet där man hinner vara ledsen, men en verklighet där man inte hinner ta tag i sig själv och rycka upp sig. Det heter ju "Another day, another problem!". Och det är ju så jävla rätt när man tänker efter.

Så det jag tänker göra idag, är det jag gör alla andra sånahär dagar.
Sätta på ett leende och ljuga. Ljuga för mig själv.

... fan vad glad jag är. 
Och puss som fan på er.

2 kommentarer:

Isa sa...

LAW YA sheyen! <3 hoppas det blir better snart. Är det det här som vi pratat om eller är det något annat också?

PUSS <3

Mikaela sa...

det är det vi pratat om plus en hel del annat :( pusss <3